Köpvillkor
BESTÄLLNINGAR – KÖPVILLKOR – OCH HUR MAN RETURNERAR
Vår förhoppning är att det alltid ska vara enkelt att beställa från oss, och även att få leverans och sen betala i efterskott till något av våra konton. Det ska även vara enkelt om ni vill returnera eller byta en vara av någon anledning. Vår tanke är att ingen ska ha ett ergonomiskt hjälpmedel som inte fungerar. Så blir det fel vill vi gärna se till att ni får rätt hjälpmedel eller bok så snart som möjligt.
Vi hoppas ni finner information här nedan på de vanligaste frågorna.
Om ni saknar svar på någon fråga kan ni alltid kontakta oss
per telefon 08-770 25 00 eller Epost info@scanergo.se
HUR MAN BESTÄLLER
Beställningen gör ni enklast här i vår E-shop där ni även
får 10% rabatt på våra konsumentpriser.
Ni kan även
Faxa in beställningen på nr 08-770 2570
Emaila på info@scanergo.se
Ange då ert namn, adress, tel nr och vad ni önskar beställa, helst med artikel nummer.
Det går även bra att ringa på nr 08-770 25 00
(Om vi inte kan svara i telefon lämnar ni ett meddelande så återkommer vi snarast möjligt)
Betalning i efterskott mot faktura
En faktura bifogas med leveransen såvida ni inte angivit olika leverans- och fakturaadresser.
Fakturan ska betalas inom 10 dagar från fakturadatum till vårt Bank-eller Plusgiro som framgår på fakturan. Det tillkommer inte någon fakturaavgift. Och då vi inte sänder mot Postförskott så slipper ni betala Postens extra avgifter för detta.
Leveransvillkor – Kostnad för Porto eller Företagspaket
En fraktavgift tillkommer som är beroende på paketets storlek och tyngd. Mindre försändelser med enstaka produkter sänd med Rekommenderad Post, som hämtas ut på ert närmaste postutlämningsställe. Ni kommer då få en Avi som ni tar med dit tillsammans med en ID-handling. Alla våra försändelser kommer från vårt egen produktion i Tallinn-Estland vilket kan framkomma på Avin. Den exakta Portokostnaden framkommer vi beställningstillfället i vår E-shop.
Hur skickar jag en order som gåva / till annan leveransadress?
Det är enkelt att ge bort någon eller några av våra ergonomiska hjälpmedel till en släkting eller vän.
Ni kan vid beställningstillfället ange olika faktura-och leveransadresser. I dessa fall bifogas endast en Följesedel med leveransen och fakturan går till Er. Mottagaren ser då vem som står som betalare för gåvorna.
ÖVRIGA villkor och information
1. Produktinformation
Scanergo reserverar sig för eventuella tryckfel på denna webbsida. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.
2. Beställning
Köparen gör sin beställning via vår E-shop, eller genom att faxa till 08-7702570. Beställning kan också ske per brev eller elektronisk post till info@scanergo.se. Alla anrop mot vårt ordersystem loggas. Det betyder att avsändaren av en order alltid kan spåras via IP-nummer. Om falsk beställning inkommer till oss så polisanmäls detta. Vi förbehåller oss även rätten att göra kreditkontroll innan försändelsen levereras och kan därför begära förskottsbetalning om vi ser att det finns betalningsanmärkningar. Vi kan även begäran förskottsbetalning om en återkommande kund inte betalat tidigare fakturor till fullo eller på utsatt tid.
3. Leverans
Leverans sker med Posten. Mindre leveranser som ej kan skickas som Rek. Post sker med Postens Företagspaket. Vid ej utlöst försändelse faktureras köparen 150 kronor exkl. moms. Om ett paket vid ankomst är skadat så skall detta omgående anmälas till det lokala postkontoret eller den som transporterat godset. Transportskadade försändelser ersätts av det företag som transporterat godset (ex. eller Posten), inte av Scanergo.
4. Priser
SCANERGOs priser för produkterna framgår av webben. SCANERGO förbehåller sig rätten att vid behov justera priser och förändra sortiment. Men det pris som står angivet vid beställningstillfället gäller och kan ej justeras i efterhand. Moms och Fraktkostnader tillkommer på alla beställningar vilket framgår vid ordertillfället.
5. Vid utebliven eller försenad inbetalning
Alla fakturor betalas i efterskott dvs efter leverans. Det förutsätter dock att ni som kund själv tar ansvar för att inbetalningen blir gjord i tid enligt fakturans betalningsvillkor. Saknas en faktura måste ni omgående kontakta oss och meddela att ni behöver en ny fakturakopia. Vid utebliven betalning kommer fakturan lämnas vidare till Intrum Justitia som i sin tur debiterar ränta och extra avgifter.
6. Garanti
Våra ergonomiska hjälpmedel ändrar normalt sin form efter en tids användning. Detta är normalt och påverkar inte produktens egenskaper. Tygöverdragen slits också vid normal användning. Vi kan därför inte lämna garantier som avser dessa förändringar. Skulle dock stoppningen helt sjunka ihop inom en 3-månaders period är detta ett fabrikationsfel och då kan produkten reklameras och returneras till Scanergo. Varor som skadats på grund av felaktigt användande, slitage eller annan felaktig hantering omfattas ej av garantin.
7. Returer/ Reklamationer
Kunder som önskar returnera eller reklamera en produkt:
Retur med ångerrätt får ske inom 5 dagar från leveransdatum under förutsättning att produkten återlämnas till Scanergo i oskadat och obrukat skick. Vid retur skall kopia av fakturan bifogas.
Köparen står för returfrakten själv.
Om produkten är felaktig tillämpas konsument- köplagens regler.
Därvid gäller att köparen skall reklamera felet inom skälig tid, normalt 8 dagar.
Instruktioner vid en eventuell retur.
För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick.
Förpacka därför produkten väl, särskilt om det gäller litteratur. Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Vi vill att Ni uppger orsak till returen och att ni returnerar varan tillsammans med fakturan eller följesedeln eller en kopia av någon av dessa. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Om ni redan betalat fakturan och vill få pengar tillbaka anger ni ett konto för vår återbetalning, om det inte gäller ett byte mot en ny produkt.
Notera även till vilket av våra konton ni betalat och exakt betaldatum så vi snabbt kan spåra er inbetalning. Ange även om ni önskar byta produkten mot en ny eller ett annat typ av hjälpmedel.
Skriv även ert telefon nummer där vi kan nå er vid eventuella frågor.
Sänd paketet till följande adress:
Scanergo AB
Solkraftsvägen 33
13570 Stockholm
För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick.